ARA to technologia dotycząca konsumentów. Dostarcza marketerom wiedzę o ważnym fragmencie ich funkcjonowania, kluczowym dla decyzji brandów o komunikacji reklamowej OOH.

100% anonimizacji
bezpieczeństwo danych
zgodność z RODO

Zajmujemy się wiedzą o odbiorcach kampanii digital OOH.

 

Wykorzystujemy i rozwijamy narzędzia analityczne: sieć sensorów, widzenie komputerowe, anonimową analizę video, ślepowidzenie – i dostarczamy policzone dane. Dbamy o dokładność, transparentność i bezpieczeństwo prywatności. Dajemy Ci dokładnie policzoną wartość.

ŚLEPOWIDZENIE I BEZPIECZEŃSTWO DANYCH

Technologia ARA opiera się o koncepcję ślepowidzenia.

Ślepowidzenie (blindsight) to termin zaczerpnięty z nauk medycznych, dotyczy stanu opisywanego jako „spostrzegam bodziec, rozpoznaję jego cechy, mogę go werbalnie opisać a zarazem jestem przekonany, że nic nie widzę”. Ślepowidzenie w technologii ARA oznacza pozyskanie użytecznych danych bez rejestrowania obrazu. ARA korzysta z urządzeń, które dokonują natychmiastowej anonimizacji danych, zanim zostaną one przekazane do dalszej analizy.

Dzięki ślepowidzeniu dane są gromadzone w sposób gwarantujący zachowanie prywatności, czyli w zgodzie z postanowieniami RODO. Rozpoznawalny obraz nie jest rejestrowany na żadnym etapie!

Liczba osób: 2
Kobiety: 2
Mężczyźni: 0
Śr. wieku: 30 lat

obszar w zasięgu urządzenia
sensor (niszczący obraz)
obraz nieczytelny
algorytm
wartościowe informacje o obrazie
  • Liczba osób: 2
  • Kobiety: 2
  • Mężczyźni: 0
  • Średnia wieku: 30 lat

SENSOR ARA

Sensor ARA to urządzenie pomiarowe połączone z centralnym systemem agregowania danych z ulic i innych miejsc out of home. W sensory są wyposażone ekrany DOOH lub inne formy nośników służących komunikacji cyfrowej.

 

Każdy sensor ARA działa w zasięgu 10 metrów od nośnika i w łuku o kącie 150 stopni. Działanie sensora jest uzależniony przede wszystkim od poziomu oświetlenia otoczenia, w tym także pogody. Sensory fizycznie umożliwiają określanie takich atrybutów jak: liczba osób / obiektów, czas kontaktu z ekranem, płeć, wiek a następnie agregują wyniki i umożliwiają ich analizę.

Warto wspomnieć, że wraz z rozwojem technologicznym urządzenia pomiarowe są systematycznie ulepszane, dzięki czemu rosną ich możliwości agregowania i analizowania danych.

 

FUNKCJONALNOŚCI I POTENCJAŁ

Sieci digital OOH znają siłę narzędzia do komunikacji od dawna.

Dzięki wiedzy od ARA.tech możesz bardziej angażować odbiorców swoich reklam i jeszcze lepiej projektować działania. Zobacz, co potrafi ARA i porozmawiajmy, jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie. Wciąż się rozwijamy i wkrótce dodamy nowe, użyteczne funkcje dla Twojego biznesu. Stay tuned!

liczenie widowni w danej lokalizacji
możliwość eksportu danych do systemu zewnętrznego (poprzez API)
liczenie widowni konkretnego spotu
ścieżki poruszania się widza (możliwość analizy dł.kolejek itp.)
rozróżnianie atrybutów (płeć, wiek)
soon
narzędzie do programmatic DOOH
predykcja widowni
liczenie pojazdów
soon
silnik dostosowujący przekaz reklamowy do aktualnej widowni
zaawansowana analityka
działanie w czasie rzeczywistym
soon
system zarządzania kampaniami live w zależności od poziomu realizacji założeń
dashboard (platforma ARA)
czas spędzony przez widza w danej strefie czy zasięgu sensora

OBSZARY ZASTOSOWANIA

ARA opowiada o ludziach.

Wszędzie tam, gdzie chcesz dowiedzieć się więcej o poruszaniu się ludzi out of home, możesz oprzeć się o zliczanie widowni przez sensory ARA. Z technologii ARA korzystają:

  • dostawcy i właściciele nośników digital OOH
  • reklamodawcy
  • domy mediowe
  • agencje i domy badawcze
  • sieci retail
  • firmy technologiczne

WIARYGODNOŚĆ DANYCH

Rzetelność sensorów i skuteczność algorytmu ARA w liczeniu ludzi wynosi aż 95% w dzień i aż 93%
w nocy.

Coraz większa popularność cyfrowej komunikacji OOH sprawia, że rośnie zapotrzebowanie na technologie monitorujące jej skuteczność i reakcje odbiorców. Algorytmy i koncepcje budujące technologię ARA są przedmiotem badań w zespole naukowców z Akademii Górniczo – Hutniczej w Krakowie. W 2021 roku poddano badaniu ruch pieszych w pobliżu 18 lokalizacji, w różnych porach doby, podczas różnej pogody i z różnymi odległościami sensora od obszaru poruszania się ludzi. Celem badania było porównanie jakości zliczania osób przez algorytmy z liczeniem osób w postaci tradycyjnej obserwacji prowadzonej przez badaczy.

Dzięki badaniu wiadomo, że całkowite liczby pieszych wykrytych przez sensory ARA oraz zaobserwowanych i zliczonych przez badaczy manualnie różnią się w niewielkim stopniu i to niezależnie od tego, czy badanie odbywało się w dzień czy w nocy.