FAQ
audience – research – analysis. Słowo ARA zawiera w sobie trzy kluczowe aspekty: widownię, badani i analizę. ARA jest to działająca w czasie rzeczywistym technologia do systemowego zbierania, analizowania i agregowania danych z przestrzeni out of home. ARA wykorzystuje urządzenia pomiarowe (sensory) i algorytmy sztucznej inteligencji aby analizować dane istotne dla wielkości widowni.
ARA analizuje atrybuty danych istotnych dla wielkości widowni. Są to: ścieżki poruszania się ludzi i obiektów (samochody, tramwaje, autobusy), liczbę obiektów, czas ich pojawienia się i przebywania w zasięgu sensora, w przypadku osób – także ich wiek i płeć. ARA pozwala na analizowanie danych z wielu punktów pomiarowych i ich korelowanie z danymi z innych systemów.
Wejdź na stronę www.ara.tech – znajdziesz na niej informacje o technologii, zastosowaniach, możliwościach i badaniach. Zapraszamy także do bezpośredniego kontaktu z nami. Z przyjemnością opowiemy Ci o ARA i o tym, jak możesz tę technologię zastosować w swojej pracy.
Technologia ARA jest wykorzystywana w praktyce poprzez montaż sensorów na danym medium, danych nośnikach reklamowych. Pracujemy w wygodnym systemie abonamentowym. Przygotowaliśmy 3 różne pakiety w zależności od liczby zaangażowanych nośników i co za tym idzie sensorów. Sprawdź ofertę na ara.tech/cennik lub skontaktuj się z nami.
ARA to technologia, która dotyczy konsumentów. Dzięki niej możemy dostarczać marketerom wiedzę o tym, jak funkcjonują odbiorcy ich marek w przestrzeniach OOH i wspierać brandy w planowaniu działań i procesów. ARA jest wykorzystywana na przykład przez właścicieli sieci nośników digital OOH do liczenia wielkości widowni spotów reklamowych oraz przez sieci sklepów FMCG do analizowania poruszania się konsumentów.
ARA opowiada o konsumentach poza domem, a zatem wszędzie tam, gdzie chcesz dowiedzieć się więcej o poruszaniu się ludzi w przestrzeni OOH, możesz oprzeć się o liczby widowni podawane przez ARA. Z technologii ARA korzystają nie tylko dostawcy i właściciele nośników digital OOH czy sieci retail. Dane dostarczane przez ARA są cenną wiedzą dla:
- reklamodawców
- domów mediowych
- agencji i domów badawczych
- firm technologicznych
Gdy mówimy o widowni, mówimy o ludziach, którzy są potencjalnymi i rzeczywistymi odbiorcami kontentu, czyli treści emitowanych na ekranach DOOH. Sensory ARA wykrywają ruch pieszych oraz pojazdów, dlatego dzielimy widownię na
brutto – są to wszystkie obiekty (wszyscy ludzie i wszystkie pojazdy) wykrywane przez sensory ARA
netto – są to wszyscy ludzie należący do widowni brutto mający kontakt z kontentem.
Kontaktu z kontentem ma miejsce wówczas, gdy ekran jest w polu widzenia odbiorcy przez minimum 2 sekundy. Pole widzenia odbiorcy to łuk o szerokości 90°, którego środek jest zbieżny z kierunkiem poruszania się widza.
To wygodne narzędzie online dla Zlecających kampanię reklamową, miejsce prezentacji wiedzy o przebiegu kampanii DOOH.
Zamawiając kampanię DOOH w modelu liczenia widowni, dostaniesz od swojego dostawcy DOOH link prowadzący do platformy z danymi Twojej kampanii. Dzięki dostępowi do platformy ARA sprawdzisz przebieg kampanii w czasie rzeczywistym, przeanalizujesz predykcję, wprowadzisz zmiany, wygenerujesz raport.
Ślepowidzenie (blindsight) to termin zaczerpnięty z nauk medycznych.
Dotyczy stanu opisywanego jako „spostrzegam bodziec, rozpoznaję jego cechy, mogę je werbalnie opisać a zarazem jestem przekonany, że nic nie widzę”. W technologii ARA ślepowidzenie oznacza tryb pozyskiwania użytecznych danych bez potrzeby rejestrowania i przechowywania obrazu.
Tak, jest całkowicie bezpieczna. ARA korzysta z urządzeń, które dokonują natychmiastowej anonimizacji danych, zanim zostaną one przekazane do dalszej analizy. To dzieje się dzięki ślepowidzeniu. Oryginalne obrazy nie są rejestrowane na żadnym etapie a ich gromadzenie odbywa się w sposób gwarantujący zachowanie prywatności, czyli w zgodzie z postanowieniami RODO.