ARA to technologia dotycząca konsumentów. Dostarcza marketerom wiedzę o ważnym fragmencie ich funkcjonowania, kluczowym dla decyzji brandów o komunikacji reklamowej OOH.
Zajmujemy się wiedzą o odbiorcach kampanii digital OOH.
Wykorzystujemy i rozwijamy narzędzia analityczne: sieć sensorów, widzenie komputerowe, anonimową analizę video, ślepowidzenie – i dostarczamy policzone dane. Dbamy o dokładność, transparentność i bezpieczeństwo prywatności. Dajemy Ci dokładnie policzoną wartość.
ŚLEPOWIDZENIE I BEZPIECZEŃSTWO DANYCH
Technologia ARA opiera się o koncepcję ślepowidzenia.
Ślepowidzenie (blindsight) to termin zaczerpnięty z nauk medycznych, dotyczy stanu opisywanego jako „spostrzegam bodziec, rozpoznaję jego cechy, mogę go werbalnie opisać a zarazem jestem przekonany, że nic nie widzę”. Ślepowidzenie w technologii ARA oznacza pozyskanie użytecznych danych bez rejestrowania obrazu. ARA korzysta z urządzeń, które dokonują natychmiastowej anonimizacji danych, zanim zostaną one przekazane do dalszej analizy.
Dzięki ślepowidzeniu dane są gromadzone w sposób gwarantujący zachowanie prywatności, czyli w zgodzie z postanowieniami RODO. Rozpoznawalny obraz nie jest rejestrowany na żadnym etapie!
Liczba osób: 2
Kobiety: 2
Mężczyźni: 0
Śr. wieku: 30 lat
- Liczba osób: 2
- Kobiety: 2
- Mężczyźni: 0
- Średnia wieku: 30 lat
SENSOR ARA
Sensor ARA to urządzenie pomiarowe połączone z centralnym systemem agregowania danych z ulic i innych miejsc out of home. W sensory są wyposażone ekrany DOOH lub inne formy nośników służących komunikacji cyfrowej.
Każdy sensor ARA działa w zasięgu 10 metrów od nośnika i w łuku o kącie 150 stopni. Działanie sensora jest uzależniony przede wszystkim od poziomu oświetlenia otoczenia, w tym także pogody. Sensory fizycznie umożliwiają określanie takich atrybutów jak: liczba osób / obiektów, czas kontaktu z ekranem, płeć, wiek a następnie agregują wyniki i umożliwiają ich analizę.
Warto wspomnieć, że wraz z rozwojem technologicznym urządzenia pomiarowe są systematycznie ulepszane, dzięki czemu rosną ich możliwości agregowania i analizowania danych.
FUNKCJONALNOŚCI I POTENCJAŁ
Sieci digital OOH znają siłę narzędzia do komunikacji od dawna.
Dzięki wiedzy od ARA.tech możesz bardziej angażować odbiorców swoich reklam i jeszcze lepiej projektować działania. Zobacz, co potrafi ARA i porozmawiajmy, jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie. Wciąż się rozwijamy i wkrótce dodamy nowe, użyteczne funkcje dla Twojego biznesu. Stay tuned!
OBSZARY ZASTOSOWANIA
ARA opowiada o ludziach.
Wszędzie tam, gdzie chcesz dowiedzieć się więcej o poruszaniu się ludzi out of home, możesz oprzeć się o zliczanie widowni przez sensory ARA. Z technologii ARA korzystają:
- dostawcy i właściciele nośników digital OOH
- reklamodawcy
- domy mediowe
- agencje i domy badawcze
- sieci retail
- firmy technologiczne
WIARYGODNOŚĆ DANYCH
Rzetelność sensorów i skuteczność algorytmu ARA w liczeniu ludzi wynosi aż 95% w dzień i aż 93%
w nocy.
Coraz większa popularność cyfrowej komunikacji OOH sprawia, że rośnie zapotrzebowanie na technologie monitorujące jej skuteczność i reakcje odbiorców. Algorytmy i koncepcje budujące technologię ARA są przedmiotem badań w zespole naukowców z Akademii Górniczo – Hutniczej w Krakowie. W 2021 roku poddano badaniu ruch pieszych w pobliżu 18 lokalizacji, w różnych porach doby, podczas różnej pogody i z różnymi odległościami sensora od obszaru poruszania się ludzi. Celem badania było porównanie jakości zliczania osób przez algorytmy z liczeniem osób w postaci tradycyjnej obserwacji prowadzonej przez badaczy.
Dzięki badaniu wiadomo, że całkowite liczby pieszych wykrytych przez sensory ARA oraz zaobserwowanych i zliczonych przez badaczy manualnie różnią się w niewielkim stopniu i to niezależnie od tego, czy badanie odbywało się w dzień czy w nocy.