FAQ

Co oznacza skrót ARA?+

audience – research – analysis. Słowo ARA zawiera w sobie trzy kluczowe aspekty: widownię, badani i analizę. ARA jest to działająca w czasie rzeczywistym technologia do systemowego zbierania, analizowania i agregowania danych z przestrzeni out of home. ARA wykorzystuje urządzenia pomiarowe (sensory) i algorytmy sztucznej inteligencji aby analizować dane istotne dla wielkości widowni.

Jakiego rodzaju dane analizuje ARA?+

ARA analizuje atrybuty danych istotnych dla wielkości widowni. Są to: ścieżki poruszania się ludzi i obiektów (samochody, tramwaje, autobusy), liczbę obiektów, czas ich pojawienia się i przebywania w zasięgu sensora, w przypadku osób – także ich wiek i płeć. ARA pozwala na analizowanie danych z wielu punktów pomiarowych i ich korelowanie z danymi z innych systemów.

Gdzie mogę dowiedzieć się więcej o technologii ARA?+

Wejdź na stronę www.ara.tech – znajdziesz na niej informacje o technologii, zastosowaniach, możliwościach i badaniach. Zapraszamy także do bezpośredniego kontaktu z nami. Z przyjemnością opowiemy Ci o ARA i o tym, jak możesz tę technologię zastosować w swojej pracy.

Jak mogę kupić korzystanie z danych ARA?+

Technologia ARA jest wykorzystywana w praktyce poprzez montaż sensorów na danym medium, danych nośnikach reklamowych. Pracujemy w wygodnym systemie abonamentowym. Przygotowaliśmy 3 różne pakiety w zależności od liczby zaangażowanych nośników i co za tym idzie sensorów. Sprawdź ofertę na ara.tech/cennik lub skontaktuj się z nami.

Gdzie jest stosowana technologia ARA?+

ARA to technologia, która dotyczy konsumentów. Dzięki niej możemy dostarczać marketerom wiedzę o tym, jak funkcjonują odbiorcy ich marek w przestrzeniach OOH i wspierać brandy w planowaniu działań i procesów. ARA jest wykorzystywana na przykład przez właścicieli sieci nośników digital OOH do liczenia wielkości widowni spotów reklamowych oraz przez sieci sklepów FMCG do analizowania poruszania się konsumentów.

Do czego może być zastosowana technologia ARA?+

ARA opowiada o konsumentach poza domem, a zatem wszędzie tam, gdzie chcesz dowiedzieć się więcej o poruszaniu się ludzi w przestrzeni OOH, możesz oprzeć się o liczby widowni podawane przez ARA. Z technologii ARA korzystają nie tylko dostawcy i właściciele nośników digital OOH czy sieci retail. Dane dostarczane przez ARA są cenną wiedzą dla:

  • reklamodawców
  • domów mediowych
  • agencji i domów badawczych
  • firm technologicznych
Co to jest widownia netto i widownia brutto?+

Gdy mówimy o widowni, mówimy o ludziach, którzy są potencjalnymi i rzeczywistymi odbiorcami kontentu, czyli treści emitowanych na ekranach DOOH. Sensory ARA wykrywają ruch pieszych oraz pojazdów, dlatego dzielimy widownię na

brutto – są to wszystkie obiekty (wszyscy ludzie i wszystkie pojazdy) wykrywane przez sensory ARA

netto – są to wszyscy ludzie należący do widowni brutto mający kontakt z kontentem.
Kontaktu z kontentem ma miejsce wówczas, gdy ekran jest w polu widzenia odbiorcy przez minimum 2 sekundy. Pole widzenia odbiorcy to łuk o szerokości 90°, którego środek jest zbieżny z kierunkiem poruszania się widza.

Co to jest platforma ARA i jak mogę z niej korzystać?+

To wygodne narzędzie online dla Zlecających kampanię reklamową, miejsce prezentacji wiedzy o przebiegu kampanii DOOH.
Zamawiając kampanię DOOH w modelu liczenia widowni, dostaniesz od swojego dostawcy DOOH link prowadzący do platformy z danymi Twojej kampanii. Dzięki dostępowi do platformy ARA sprawdzisz przebieg kampanii w czasie rzeczywistym, przeanalizujesz predykcję, wprowadzisz zmiany, wygenerujesz raport.

Co to jest ślepowidzenie?+

Ślepowidzenie (blindsight) to termin zaczerpnięty z nauk medycznych.

Dotyczy stanu opisywanego jako „spostrzegam bodziec, rozpoznaję jego cechy, mogę je werbalnie opisać a zarazem jestem przekonany, że nic nie widzę”. W technologii ARA ślepowidzenie oznacza tryb pozyskiwania użytecznych danych bez potrzeby rejestrowania i przechowywania obrazu.

Czy technologia ARA jest bezpieczna dla danych?+

Tak, jest całkowicie bezpieczna. ARA korzysta z urządzeń, które dokonują natychmiastowej anonimizacji danych, zanim zostaną one przekazane do dalszej analizy. To dzieje się dzięki ślepowidzeniu. Oryginalne obrazy nie są rejestrowane na żadnym etapie a ich gromadzenie odbywa się w sposób gwarantujący zachowanie prywatności, czyli w zgodzie z postanowieniami RODO.